A Kelenföldi pályaudvar fejlesztései

Nyomtatás

Budapest-Kelenföld pályaudvar vágányainak és peronjainak mostani átépítési munkái a 4-es metróállomás építése kapcsán történik.

Korszerű csatlakozó csomópont kerül kialakításra, mely mozgólépcsőkkel, liftekkel és hagyományos feljárókkal közvetlen átjárási lehetőséget ad a metrószint és a vasúti peronok között.

A beruházás részeként az elővárosi forgalom fejlesztésére két új peron is kiépítésre kerül. A beruházó a DB-R Metró Projektigazgatóság, ütemezésük szerint az átadási időpont 2010-11-re tehető.

A Kelenföldi pályaudvarhoz kapcsolódik egy másik, nagyon jelentős beruházás is, amely az utasok és a MÁV Zrt, mint üzemeltető és szolgáltató vasúti társaság számára minőségi előrelépés lesz. Ez a Budapest – Székesfehérvár vasútvonal EU forrástámogatással megvalósuló rekonstrukciója. A projekt célja a Budapest Kelenföld – Székesfehérvár vasútvonal komplex átépítése, összesen 63 km hosszúságban. Tárnok állomástól kezdődően a rekonstrukció végeztével 160 km/órás lesz a vasúti pálya, kivéve – környezetvédelmi okból – a Velence tavi szakaszt. Megépítik a Kelenföld – Tárnok közötti második vágányt 19 km hosszban, mely kapacitásbővítéssel az elővárosi járatsűrítést szolgálja majd. Sor kerül a metróépítéssel nem érintett Kelenföld állomási pályarészek felújítására is.

A Kelenföld – Székesfehérvár vonalszakaszon nemcsak a második vágány épül meg, hanem kialakítják a mai kor igényeinek és az esélyegyenlőségi törvényeknek is megfelelő utas-peronokat, a térvilágítás korszerűbb lesz, továbbá a kapcsolódó vasúti infrastruktúrák (alépítmény csere – vízelvezetés; pálya rekonstrukció – UIC 60-as sínek beépítése; jelző-, és biztosító berendezés; felső-vezetékrendszer; telekommunikáció; zajvédelem) is megújulnak.

A projekt tartalmazza továbbá két meglévő közúti aluljáró felújítását, P+R parkolók, buszmegállók felújítását, új közúti aluljáró építését Kápolnásnyék és Velence állomásnál, valamint új megállóhely létesítését Dinnyésen.

A rehabilitáció része az úgynevezett S-Bahn koncepciónak, amely Budapest elővárosi közlekedésfejlesztési koncepciója. (FÖMTERV-Közlekedés konzorcium, 2008. június). A beruházás lebonyolítója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a projekt tervezett befejezése 2013.

MÁV Zrt. – Kommunikációs Igazgatóság

Belépés