A DKV Zrt. 2013. július 04-től hatályos, a Nemzeti Közlekedési Hatóság az EH/VA/NS/B/1025/3/2012. számú és az IP/PM/NS/A/55/7/2013 határozatával jóváhagyott Személyszállítási Üzletszabályzata szerint "A szabályosan érvényesített menetjegy - útmegszakítás nélkül - egyszeri utazásra jogosít a felszállás helyétől a végállomásig." Ezen értelmezés szerint a hurokban forduló vonalak esetében a külső végállomás előtt felszálló utasnak a végállomáson történő átutazást követően újabb vonaljegyet kell(ene) érvényesítenie. Ez azonban nem életszerű, és nem is ezt a gyakorlatot követi a szolgáltató. Az ellenőrök és a járművezetők részéről sosem tapasztaltuk azt, hogy a felsorolt hurokjáratokon, hogy a végállomáson átutazó utasoktól további jegyek érvényesítését követelték volna meg, hiszen ez véleményünk szerint minden ésszerűséget nélkülöző, logikátlan, irreális elvárás lenne. Megkérdeztük, DKV Zrt. válasza szerint akkor járunk el helyesen, ha újabb jegyet érvényesítünk. Íme a válasz:
Tájékoztatjuk, hogy a leírt esetekben és valamennyi olyan esetben, amikor az utas a végállomás felé tartó járatra a végállomás előtti megállókban száll fel, a felszálláskor érvényesített jegye, a végállomásig érvényes. Amennyiben az utas tovább kíván utazni a végállomástól a következő végállomás felé haladva, úgy újabb jegy érvényesítése szükséges. Felhívom szíves figyelmüket, hogy ezt az információt Személyszállítási Üzletszabályzatunk, minden járatra érvényes formában tartalmazza, melyre nincs befolyással az a körülmény, hogy a járatok végállomásának vég és induló megállója azonos helyen van-e.
Azokon a megállóhelyeken, ahol a végállomás és a kiinduló megálló fizikailag azonos, csak abban az esetben kell leszállni a járműről, ha a járművezető arra szólítja fel utasait.
A végállomásra beérkező járatok esetében erre minden olyan esetben sor kerül, ha a jármű nem azt a járatot teljesíti tovább, és GARÁZSMENET - re váltva hagyja el a helyszínt, illetve sor kerülhet rá akkor is, ha a járat menetrend szerint meghirdetett továbbindulásáig a járművezető az un. „pihenő ideje” alatt ezt tartja szükségesnek.
Mi most tovább kérdezünk, hogy a szabályozás és az alkalmazott gyakorlat között miért van eltérés. Természetesen nem azt szeretnénk, hogy beköveteljék az utasokon a második jegy érvényesítését, hanem azt, hogy az Üzletszabályzat ésszerű legyen!