Vidéki összefogás a közösségi közlekedés fejlesztéséért
- Hajdú-Bihar megye |
- Sáránd |
- Pocsaj |
- Nagykereki |
- Monostorpályi |
- Mikepércs |
- Létavértes |
- Kismarja |
- Hosszúpályi |
- Hencida |
- Hajdúbagos |
- Esztár |
- Derecske |
- Biharkeresztes |
- autóbusz |
- vasút |
- utastájékoztatás |
- intermodális |
- átszállás
Hétfőn volt annak az Európai Uniós forrásból megvalósuló közösségi közlekedési fejlesztésnek a megnyitója Pocsajban, amely szinte az országban egyedül álló módon vidéki önkormányzatok összefogásval valósulhat meg. Ezen a napon írták alá az érintett polgármesterek a kivitelezőkkel a szükséges szerződéseket. Pocsaj vezetésével Esztár, Sáránd, Mikepércs, Létavértes, Hosszúpályi, Derecske, Hajdúbagos, Monostorpályi, Hencida, Kismarja, Nagykereki és Biharkeresztes pályázott egy több mint 500 millió forint összértékű komplex fejlesztési tervvel.
Az Értől az Óceánig nevet viselő projekt elemei főként a 106. sz. Debrecen - Nagykereki vasútvonal, mint közlekedési folyosó köré csoportosulnak, de a csatlakozó autóbusz-vonalakat is érinti a fejlesztés.
Minden információ egy helyen:
Sáránd, Derecske, Pocsaj-Esztár, Kismarja, Nagykereki és Biharkeresztes vasútállomáson, valamint Létavértes és Derecske autóbusz-állomásán valósidejű utastájékoztató rendszert telepítenek. A rendszer lényege, hogy az egyes járatok várható érkezési illetve indulási idejét mutatja, folyamatosan frissülve, és nem a statikus menetrend adatait jeleníti meg. Így folyamatosan nyomon követhető a járatok valós, mentrendtől eltérő érkezése. A projekt további újdonsága, hogy a MÁV-START és a Volán járatairól is fog tájékoztatni az utasokat. Mivel egy felületen jelenik meg minden információ, szolgáltatótól függetlenül, egy helyen lehet tájékozódni az átszállási lehetőségekről.
WIFI az állomásokon:
Mivel egyre nagyobb népszerűségnek örvend a mindenhol elérhető vezeték nélküli internet, és egyre elterjedtebb az internetezésre alkalmas mobil eszközök használata, Sárándon, Derecskén, Pocsaj-Esztáron, Kismarján, Nagykerekiben, Biharkeresztesen és Létavértesen az állomáson lesz elérhető wifi-szolgáltatás.
Megújuló buszmegállók, javuló átszállási kapcsolatok:
Sáránd, Mikepércs, Pocsaj, Esztár, Kismarja, Nagykereki, Hajdúbagos, Hosszúpályi, Monostorpályi, Létavértes és Hencida településen az összes kiépítetlen buszmegálló átépül, és felújítják az összes vasúti kapcsolattal is rendelkező várakozó helyet.
Átszállás három lépésben:
Pocsaj-Esztár állomáson közösperonos átszállás valósul meg az autóbuszok és a vonatok között. Ezen felül a meglévő peronok a kor követelményeinek megfelelően, akadálymentesre épülnek át.
Több mint 20 év után új vasúti megálló létesül:
A vasút jobb elérhetősége éredekében új vasúti megállót építenek Kismarján. Emellett a meglévő vasútállomás is megújul.
Derecske központi szerepben:
Járásközpontként Derecskén megújul mindkét vasúti megálló. A vasútvonal legtöbb települése ebbe a járásba tartozik, és így az ide utazók számára kultúrált körülményeket teremtenek.
A peremterületek is számítanak:
Konyári sóstófürdő vasúti megállót a Hosszúpályihoz tartozó Messzelátó-sóstó lakói használják. A helyiek közlekedési komfortját a peron akadálymetesítésével és szilárd burkolásával javítják.
Fontos a biztonság is:
A utasbiztonság növelése és a vagyonvédelem miatt közel 40 térfigyelő kamerát szerelnek fel, és több helyen korszerűsítik a közvilágítást.
Debrecen - Nagyvárad:
Egy távlati cél elérésének is megágyaznak! Nagykereki állomáson buszmegálló létesül. Ez azért fontos, mert a tervek szerint buszjárat fog közlekedni Nagykereki és Biharkeresztes között a vonatokhoz csatlakozva. Egyenlőre, ha átszállással is, de létre jön egy versenyképes Debrecen-Nagyvárad közösségi közlekedési kapcsolat.
A megnyitón a térség parlamenti képviselője és a megyei közgyűlés alelnöke elmondta, hogy a Debrecen - Nagyvárad közvetlen vasúti kapcsolat visszaépítése bekerült az országos fejlesztési tervek közé. Támogatjuk a kezdeményezést, hiszen ha létrejön a kapcsolat, akkor a két nagyváros valóban kihasználhatja a közös gazdaságfejlesztés adta lehetőségeket, azokat a lehetőségeket, amikről évtizedek óta a poltikusok csak beszélnek.
Gyakran ér minket az a vád, hogy mindenben csak a rosszat akarjuk meglátni. Ez nincs így! Támogatunk minden olyan projektet, ami szakamilag megfontolt, az utasok érdekeit szem előtt tartja, és nem puszta "kirakat beruházás". Ilyen ez a projekt is. Előre átgondolt (közlekedési) stratégia mentén kialakított beruházásról van szó.
- A hozzászóláshoz belépés szükséges