Nem zörög a haraszt, ha nem fúj a szél. Sajnos a korábbi híresztelések igazzá váltak, miszerint a MÁV-START Zrt. bevezeti a gyorsvonati pótjegyet. Legutóbb egy hónapja volt tarifaváltozás, akkor került bevezetésre, hogy az IC pótjegyek ára a megváltás időpontjától is függ, tehát aki nem vált előre helyjegyet, azt felárral büntetik. Most néhány, a nevében gyorsnak nevezett vonat esetében kell többet fizetnünk, változatlan szolgáltatásért, ezért a “retro” érzéseket keltő gyorsvonati pótjegy idejét múlt és elfogadhatatlan.
Magyarországon az 1990-es évek elején szűnt meg a sebesvonati külön díjszabás, és jelenleg is csak tőlünk keletre létezik, például Romániában. A közlekedésért felelős tárca továbbra is halogatja a közösségi közlekedés tényleges reformját. Helyette csak pótcselekvésekkel próbálja elterelni a figyelmet: szervezeti átalakítások a Volán társaságoknál és a MÁV Csoportnál, InterCity pótjegyek árának a “piszkálgatása”, és most egy újabb sarc: a gyorsvonati pótjegy.
A régióban szerencsére csak két vonatot érint az áremelés. A Budapestről Brassóba tartó CORONA, és a Moszkvába közlekedő TISZA nemzetközi gyorsvonatot.