Új autóbuszvonal Debrecenben: 20E

Nyomtatás
Új autóbuszvonal Debrecenben: 20E
Ismét lesz 20-as autóbusz, de kicsit másképp! Van még mit csiszolni rajta! Sokan még emlékezhetnek a 2011-ben megszűnt Segner tér és Kismacs között közlekedő 20-as autóbuszra. Jövő hónaptól hasonló útvonalon 20E jelzéssel létesül új autóbuszvonal, de a Kismacson lakók számára ez most nem lesz előnyös.
Szeptemberben indul a duális képzés a BMW-nél, ezért 20E jelzéssel új járat indul a Nagyállomás és az Észak-nyugati Gazdasági Övezet (BMW gyár) között. A 20E jelzés nem véletlen, a járat a Segner tér és az M35-ös autópálya között a régi 20-as útvonalán közlekedik gyorsjáratként.
 
Munkanapokon 7:00-kor és 7:05-kor is indul járat a Nagyállomásról, majd 8:10 és 17:10 között óránként közlekedik. A 20E gyorsjárat, ezért nem áll meg a MÁV-Rendelő, a Mentőállomás, a Hatvan utca, az Egyetem sugárút, a Jerikó utca megállókban, valamint a Füredi kaputól kifelé sehol sem áll meg a Balmazújváros úton. 2011 májusa óta a Füredi út külső szakaszán és a Balmazújvárosi úton csak a 21-es és a 33/33E közlekedik azonban ezek követési ideje nem éri el az elégséges szintet sem. Ezen összehangolt menetrenddel jelentősen javítana az új 20E autóbuszvonal, azonban így, hogy nem áll meg sehol az adott szakaszon, hiába közlekedik több járat, az utasok nem tudják használni azokat!
 
Úgy gondoljuk, hogy az új autóbuszvonal járatainak A reggeli 7:05-kor induló járat kivételével nem kellene gyorsjáratként közlekednie. Különösen fontos lenne a Honvéd Középiskola, Vízmű, Bevásárlóközpontok és Autópiac megállóhelyen történő megállás. Ezen megállóhelyek utasforgalma jelenleg egyébként is alacsony. Nagyobb zsúfoltságra egyébként sem lehet számítani, nehezen képzelhető, hogy a reggeli járatokon túl 40%-nál nagyobb telítettség alakuljon ki (azaz 30-40 főnél több utas legyen) ezeken a buszokon. 
Számításaink és a párhuzamosan közlekedő 33-as busz menetrendje alapján sem okozna hátrányos menetidő-növekedést az Észak-nyugati Gazdasági Övezet és a Füredi kapu/Domokos Lajos utca között. Azért is megfontolandó, hogy a teljes vonalon álljon meg minden megállóban, ugyanis így jól összehangolható menetrend lenne kialakítható a párhuzamosan közlekedő 21-es és a 33-as autóbuszokkal. Ezzel jelentősen javítható lenne a Balmazújvárosi úton lévő üzletek, munkahelyek elérhetősége, ahová most gyakorlatilag helyközi buszokkal lehet a legkönnyebben eljutni.
Amennyiben a teljes szakaszon megállnának minden megállóban a BMW felé 3, míg a Nagyállomás felé csupán 1 perccel nőne a menetidő.
 

Belépés